Gone with the wind...

Jag tänkte läsa lite imorse. Jag vaknade som rätt tidigt.
Typ åtta där. Phu kom hem vid halvfyra efter jobbet så han sover fortfarande. Vi har inte hunnit träffas nåt alls den här helgen... inte sen i fredagsmorse faktiskt och sen blir det nog inte att vi ses heller förrän typ... måndag eftermiddag /kväll. Men men nothing to do about it och ingen mening att sura :)
Hur som helst tänkte jag läsa min bok. "Gone with the wind" som jag plöjer just nu. And I löve it! :D
Dock är det just det som är det jobbiga, jag tycker ju så mycket om den att jag vill läsa samtidigt som jag inte vill att den ska ta slut.
Hmm... Moment 22 - igen.






Idag ska jag jobba. Det blir bra. Jag har lite pyssel och sånt att göra. Dock var det väldigt lugnt på "att göra" fronten igår. Jag gillar inte det. För då känns det som att man förbiser eller har "glömt" nåt.
Men idag söndag, så har man alltid saker att fixa med inför nya veckan. I like that =)

Sen har det blivit nåt knas med schemat också. Alltså egentligen ett fruktansvärt bra knas. Min arbetskollega J har haft semester en vecka nu så jag har jobbat "hennes" helg nu i helgen, samtidigt som hon tog "min bröllopshelg" förra helgen. Vilket nu resulterat i att jag har ledigt nästa helg.
Det är egentligen min jobb helg då, jag brukar jobba jämna veckor liksom, tror jag att det blir, hur som så har jag nu fått helgerna på ojämn vecka.
Och det är ganska så jättebra om det skulle rulla på såhär :D För då är jag och B lediga samma helger! :D Och det har vi ju aldrig varit! Så jag måste fråga min boss M i veckan hur det är tänkt att det ska fortsätta.
(Jag hoppas såhär jag! hihi)

Jag tänkte baka idag, såg ett gulligt recept på Macaron´s, såna som Carrie i Sex n´the City käkar för jämnan, på salong K´s hemsida. Meeeeeen... grejen är ju att då finns det nåt gott att äta hemma.
Och tro mig - I will eat them!
Det var lite roligt eftersom det var karamellfärg i dem, hur ofta bakar man med det liksom :)

   

http://www.salongk.se/artiklar/2009/08/28/88879549/index.xml?referred_from=/nyhetsbrev/salong-k/2009/08/28/38122558/index.xml   <----Receptet på Macaron´s hittar du här
  
Dags att börja fixa inför jobbet maybe.
Jag ska roa mig med att lägga upp lite pic´s sen ikväll om jag får tid mellan promenaderna med vovven. :)

Dennis har slocknat på köksstolen. Han fick nyss ett infall av rabies.

...

Det har väl lagt sig nu

och han är helt slutkörd.

Kommentarer
Postat av: Weazel

Hur menar du med inslag av rabies? orolig

2009-08-30 @ 18:09:53
URL: http://stormyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0