Blomsterkurs och ett jack i tummen

men det var det värt :D
För vi har haft så roligt! Det var S och jag bland tanterna (flinar) som tog oss an kvällens kurs. Vi band buketter och de blev så fina!
Temat var höst, ja, precis som ute. Och det var gerberas, igelkottbollar, rosor och chrysantemum*
(*stavning= valfri
och blad och lite grönt. Ja sorry, jag kan inte namnen på dem.
(Inflik - ja, "igelkottbollar" är väl deras a.k.a- namn för tillfället erkänner jag ;) ) Ni ser dem på bilden, bruna bollar med stickor och de liknar faktiskt en igelkotte.

Hur som, tiden bara flög förbi idag. Först kom diskmaskinen - som jaaaag  installerade den. *Uberstolt*
...Ja, ok B hjälpte väl till lite grann ;)... Dennis "hjälpte" till att packa upp den ur förpackningen

 

och sen diskade vi den en tur.
It worked! Yey

Sen blev det lite stress då L ringde och bad mig gå en tur med Gino eftersom hennes buss från jobbet var så sen. En hel timme bort.
Så då svassade jag bort dit, ilade mer kanske, och gick en promenad som skulle varit 20-30 men snarare blev 45-50. En viss hårig hade inte så mycket lust att promenera. Det var bättre att ligga på gräsmattorna och åbäka sig och därefter titta lite på världen.
(Plus säkerligen skratta åt mig inombords som då höll på och bönade och bad. "Snäääääälla vovven - kaaan viii iiiinte röra på arslet hemåt nuuuuu??")
Det blåste småspik, stora spikar  - alla möjliga sorters spikar! Storm var det! (Varning för överdriveri ;) )

Därefter till gymmet. Ja, jag åkte faktiskt dit idag igen :D Och det var roligt! Så "check!" med det efter typ en timme.

Hem o duscha o sen mot blomsterkursen! Svinkul och rekommenderas :D! Vi hade 2.5 h på oss och det kändes som en timme, vi fick hålla på och öva att binda i "spiral". Först en lös bukett, sen en hård låg bukett. Och tillslut gick det hyfsat bra. Jag kom fram till att tredje blomman är den svåraste, sen rullar det på. Och de var så fina blommorna. Orangea och bara höstigt mysiga.
I löved it :)

Vi fick till och med med oss en skärare hem, tillsammans med blommorna, jag tog den jag skurit mig i tummen med. Smart drag?

Men se! Visst blev den fin min höstbukett :D!

 Ursäkta about the stain on the bordsduk va ;)

So, in short - Good day, a very good day :)



Kommentarer
Postat av: sofie

Fiiiiina bilder!

Jag gillar bilder! :)



Låter kul att knyta bukett, det skulle jag också vilja göra. Låter som en lite besvärlig hund du har att göra med där, har du provat en vattenspray? Sån där blomsprayflaska som du fyllt med vatten, är hunden dum kan du spraya på honom i ansiktet- det gillar dom inte. =)

Jag vet inte om det hjälper, men kanske värt ett försök för at tman ska få som man vill. ;)

KRAM!

2009-10-08 @ 08:36:04
URL: http://sojf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0