Jag tänkte...

att jag idag bara kunde skriva om att jag inte kunde sova inatt. Katten sprang som en skållad tomte runt runt och B kom hem kl två istället för kl tolv då han jobbade övertid. Och då vaknade jag av alla de sakerna. Plus att B skulle på kurs idag så det blev upp kl. 6. Stackars han... Fyra timmars sömn är inte så bra när man ska sitta och lyssna på kurs hela dagen.
Så jag vaknade kl 6 jag också... Men... det är ju som lite tidigt. Vad ska jag göra uppe kl. 6? Dessutom har det regnat och varit bara trist och kallt. Och då fryser man när man är uppe och knatar i lägenheten - tja, så jag stannade i sängen. Och somnade om faktiskt. Det är lättare att somna om på morgonen. Ja, det är ljust men det finns inte lika många otäcka tankar som hoppar fram och skräms då.
På nätterna hör jag hur de prasslar bakom gardinen, i garderoben och under sängen.
Då när jag vaknar alltså...

Skrämselheten!

Usch. Då kan jag inte sova... Jag kan inte sova... 
Det blir för mycket tänk... det är tänket jag ogillar. Vad ska jag göra? Vad vill jag göra? Tänk om jag blir arbetslös! Tänk om jag...

Dessutom blir jag äldre snart också... rackarns... Ännu en ångestsak.

 Men! så när jag läste kommentarerna - blev jag så glad! Det var nån som hade skrivit där. :) Nån som visst läser mina små meningar jag rafsar ihop, här alltså :) 
En syster :)

Henne som jag skulle ringa igår, men mobilen var tom, så jag ska ringa idag istället nu när jag fyllt på luren med lite slantar. :)  
Så jag blev glad att se att hon skuttar förbi här ibland :)
Så jag ska skriva att jag saknar henne idag också - och jag ska skriva det oftare - så att hon på riktigt vet.

Det är en ledig dag idag. Med regn. Så jag ska in till stan. Och leta födelsedagspresenter och julklappar :D För tänk - faktiskt - för första gången på hur många år som helst. Har jag några julklappar klara. 
Jag är annars en julklapps-stressare. 

Men jag kör en Sofida iår. Vilket betyder att jag börjar i tid ;)

Nu ska jag köra igång med dagen. 

  Här står jag på en fin bro i norrland.  

Kommentarer
Postat av: Camilla

empybempy...nu svarar jag på ditt näst nyaste inlägg också..du får gärna kidnappa mig med på shoppingtur till sthlm:) vilken fin bild de är i det här inl'ägget=) Ser så fint ut. Hoppas du hittar några juleklappar och presenter=) Kram kram vi hörs

2009-10-12 @ 12:42:20
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Weezle

Häääj!!

Ville bara smyga förbi och säga att jag lever, har inte hunnit höra av mig något alls, och jag mår lite dåligt för det. Men du verkar ju ha det toppen ändå, om man bortser från skrämsligheter. Saknar du!

PÖSS

2009-10-12 @ 13:24:30
URL: http://stormyran.blogg.se/
Postat av: sofie

Woa! Jag har inte ens köpt EN enda julklapp än! :D Du är ute i tid, sannerligen! =)

2009-10-12 @ 13:29:24
URL: http://sojf.blogg.se/
Postat av: christer papi

hej gumsan. känner igen den där bron du står på. det var när vi var till umeå tror jag. två år sen??.

ja det blir så man blir äldre men man blir bara bättre :) så kör på. puss puss kram papi

2009-10-15 @ 21:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0