Lightbulb är ett underhållande ord

Ja, alltså, det ordet kom som insmygandes idag, nu faktistk, för jag läste just en kommentar jag fått av systeryster. Och där stod det = Lightbulb.
Light är ju som obehövligt att förklara. Men bulb?
Bulb...
          Buuulb...
                           Buuuuuuuuuuuuuuuuulb  *smakar på ordet*

Crazy... på ett sätt är det nog bara ett sånt där ord man bara gillar. Det är mjukt och låter som nåt som är rund-t.

Ja, inlägg med intelligenskvot på typ 0 skulle jag nog säga.

Arbetspasset idag flög förbi, dels för att det var mycket folk, det kom sådär stötvis. Som Heinz ketchup i en glasflaska - därav ketchup-effekt?! *döh*, men sen dels för att jag jobbade med J, och det går alltid bra då.

Jag har ätit pannkaka och en glass sen jag kom hem. Och lite choklad som låg helt ägarlös i kylskåpet. Vem har elakt lämnat den stackaren där?!
Jag förbarmade mig över kraken iallafall *nöjd*
Sen har jag köpt chipas. Jumjum. Länge sedan jag knaprade på nåt sånt, så jag ska unna mig ikväll. Dessutom får jag hela förpackningen för mig själv för B är på jobbet. hehe *djävulskt skratt*

Ikväll ska jag göra nåt vettigt. Jag ska anmäla mig inför högskoleanmälningarna, idag och imorgon hade jag tänkt. I våras kom jag inte in på den där utbildningen som jag sökte till.
Det är en översättarutbilding 2 år tror jag, i Sholm. Den hade jag i huvudet för nåt år sedan, sen försvann det med nu har den slunkit tillbaka igen. Vi får se hur det går.

Nu ska jag se tv och käka lite chips en stund innan allvaret börjar ;)

Trevlig helg på er everyhopa! 




Kommentarer
Postat av: Joysan

Ja...låtvalet betyder verkligen..ibland verkar det som att idolerna inte förstår det?...Jag tror att hon had ehaft väldans mycket mer att ge...men kanske i bluesgenren...och det är inte min typ av musik så det kanske inte gjorde så mkt ändå? hihi...Hihi...vad söt du är! Tyckte också att arbetspasset bara flög förbi! dels för "ketchupeffekten" (bra beskrivet! haha) men också för att du är så himlans skojjig att jobba med! Vad kul med ansökningar! Men jag hoppas att du stannar hos oss ;-)...hihi...Kraaam

2009-10-10 @ 23:04:58
URL: http://joysan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0