Starting countdown...

Har ni tänkt på hur fort den här månaden går? Eller, jag bara kollade i min almanacka och såg: Alltså imorgon är det måndag, och sen blir det fredag och helg då vi ska äta smörgåstårta och vi drar till Sholm o Uppsala då B ska springa tjurruset. Sen är det helt plötsligt bara en vecka kvar till lön - igen. Väldigt Trevligt! (missförstå mig inte där ;)) Men allt verkade gå så fort bara.

Jag vill åka till Norrköping eller Sholm och shoppa känner jag. Jag tror jag måste kidnappa någon sen när vi fått lön och åka. Komma iväg en sväng. Sen måste jag ha nya pjux också. Lite klack och lite högt skaft. Och en längre lite mer vinterjacka. Har sett en trenchcoat på H&M jag skulle vilja ha. Men frågan är om det känns lite kallt?
Well, jag ska prova den igen iallafall.

Känner att jag saknar Ida och Sofie idag. Det var länge sen jag pratade med Ida, säkert två, tre veckor sedan. Vi hörs kanske inte så mycket som vi borde... men det bara blir... hmm...
Jag ska ringa ikväll :) måste fråga hur det känns inför högskoleprovet!

Ikväll kl.19 börjar nya säsongen av LA ink! Hoppas det blir lika underhållande som tidigare episodes.
Jag kan nog tycka att alla händelser runt omkring är lika intressanta som tatueringarna de gör. De blir ju oftast jättefina men något som blir lite tjatigt i längden är ju alla "historier" runt dem.

"Den och den dog och jag vill minnas dem..."
"Jag har startat ett nytt liv..."
"Jag vill minnas att jag är stark och få en påminnelse varje dag..."


Det måste vara svårt att vara /låtsas vara engagerad i varje historia de hör. Jag tycker jag blir less när kunderna börjar tala om det. Same same.
Fast utan det skulle det ju inte bli nåt program, få kunder liksom kanske... Och det är klart att det är trist för dem när nån dött. Men, det är galet hur många som vill prata om det. Ingen säger:
"Nej, jag kan inte prata om det - det är för jobbigt..."

Utan det är hela historien från början till slut. Hmm...
Det är kanske för att det är utsvävande amerikaner ;) En inåtvänd svensk skulle säkert inte öppna truten så mycket. hihi.

Frukost är avklarad och jag ska nu ta tag i mitt mission "Tvätta och fixa håret".

Dennis sitter och stirrar på mig från sitt torn-träd.  Old pic, Mr Red är inte hemma än... =(


Nu måste jag göra uppdateringarna på min lap - den är seg som ett aber!


Kommentarer
Postat av: mami

heeejjjj grodis,

de e mami calling :)

nu ska jag ta en prom till Gullänget och jobba någon timmma sen ska jag till morfar. hälsade inte på hos honom något förra helgen (inte ens en liten titt)hmmm, så denna helg så hälsar jag på båda. var hos mormor igår. tog ut henne på en promis.Vi hörs sen JÄÄTTEKRAMMMMM

2009-10-11 @ 11:08:18
Postat av: Sis ida

Saknar du med Em!! Vi får bli bättre på att höras;)

2009-10-11 @ 18:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0