Glad blåsdá!

Ja, för det blåser på rätt bra idag. Tur jag sitter inne jag :). Jag tänkte skriva - Tur jag sitter inne i värmen jag-
Men jag tar nog tillbaka det, eller ja... alltså för här inne är det kallt.
Men för att få upp värmen lite så tänkte jag städa!

Ååh...Hurra... ?

Jo lite faktiskt. Först och främst för att det behövs. Jag har problem med att hitta Dennis. Han är lurvig och the dustbunnies under soffan är också lurviga. Who is who?
Nej, så illa är det inte riktigt - än ;)

Men fakta är att det hela faktiskt till största delen är Dennis the cat´s fel. Det är han som går och hårar ner här.
Och kastar ner saker!
Bara nu sen imorse, då han först gick omkring och klev på mig och påpekade att nu är klockan mer än halv 6 - dags att kliva upp, har han kastat ner diverse saker som inte borde kastas i golvet!
(För att nämna några: Min mobil, min mp3, en ljusstake och för att bryta mönstret: Stickpinnen man kollar potatis med.)
Och sen det obligatoriska: Kliv upp! Kliv upp! Kliv upp! Kliv upp! och så vidare tills jag får ett par klor i fossingarna och typ ja, flyger upp för att vara mild.
Om jag då säger till honom att han inte får klösa mig när jag sover sitter han och surar en stund. Men det hela drar igång igen rätt snabbt. Han är alltså inte lång-sur men lång-tjurig!
Vid det här laget börjar han oftast putta ner saker på golvet. 

Misse sitter på nattduksbordet.

*Puttar lite lätt på mobiltelefonen*
Närmare kanten... närmareee närmaaareee nääääääärmareeee *PANG*
Mobil i golvet och bakstycke och simkort överallt.
Upp flyger jag och Dennis blir sååå glad såå glad.
"Åh, ska du stiga upp nu? Vilken tuuuuur! Då kan du passa på att ge mig mat när du ändå är uppe!

*Stort jumbosmiiiil*


/>

Kattkräket är sjukt irriterande på morgonen. *Morr*

Igår hade vi en ubertrevlig kväll med jobbet :) Vi drack Cosmos och pratade om jobbet och allt annat än jobbet. Super trevligt!

Det är väl dags att börja städa då då?

Plantera om blommor blir första 2-do´et.

C ya! 

Cosmo   Min första Cosmopolitan!  Felt very New York-ish and I loved it :D
*Yum*
 
 

Kommentarer
Postat av: sofie

Ooh, så Cosmopolitan smakar bra? =) Intressant.

Kul föressten att Dennis är så intresserad av att få dig att vakna. För Doris gör det varken till eller från ifall jag sover hela dagen - hon sover hon också. Hm.

KRAM

2009-09-29 @ 10:16:25
URL: http://sojf.blogg.se/
Postat av: Joyan

Hahaha...jag känner igen det där med knäpp(a) katt(er). Ibland blir man ju nästan bara heeeeelt tokig! Och vad gott det var med Cosmo! :-)...Thanks för en mucho trevlig kväll! Kraaam

2009-09-29 @ 21:45:48
URL: http://joysan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0