Mushrooooooms!

Den fria och lagliga varianten då alltså ;p *flinar* 

Jag och S ska ut i skogen idag och jaga rätt på några! Jag hoppas de vill infångas dock, för grejen är den att jag knappt sett en svamp nån gång.
Live i "Plocka-svamp"-sammanhang alltså! Klart jag sett en svamp förr:)

Jag har ju sett flugsvampar de fina röda, jag har trampat på röksvampar som det rykt om och röksvampar jag har velat ska vara röksvampar men inte har rykt alls. Det har alltså egentligen inte varit nån röksvamp alls...
Men jag har innerst inne i min lilla trampa-på-röksvampar-själ velat att det ska vara det, för att det ju är lite småkul när det ryker.
De flesta jag har trampat på har nog dessvärre inte rykt.
Rackarns...
Jag trampade på en sån där röksvamp
( -that I wanted it to be) för några dagar sen då jag pratade med en liten syster jag har. Men... det var ingen röksvamp.


Jag har faktiskt plockat svamp en gång kom jag ju på nu! Dock utan intension att plocka dem. :) Vi var ute och knatade och gick en sån där slinga. Och vips! så lyste de där i mossan de små trattisarna.
Ja kantareller alltså.

Vi hoppas så alltså på att kunna fånga några idag.

Det blir spännande. För ingen av oss har egentligen nån koll riktigt vart vi ska leta. 
Det hela kanske slutar med att bara ha blivit en riktigt riktigt lång skogspromenad-dag.
och det är ju inte så fel det heller I must say :)

Update will arrive shortly

Ps Jag önskar jag hade ett par söta stövlar
 
Tretorn 
http://nicework.nu/gummistovlar/dam/tretorn-odla-blommig-cerise-gummistovel.html 
449 pix



Tretorn igen
http://nicework.nu/gummistovlar/dam/viking-retro-spin-gummistovel-frackt-med-monster.html
499 pix



Dagens tanke : Jag hoppas nån ringer idag om min lilla katt som varit försvunnen ända sen juli då han idag är i tidningen för andra gången som "Försvunnen" ! Usch! Sånt tycker vi inte om  - KOM hem lilla missen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0